TESS, vânătorul de planete, va fi lansat luna următoare

Embed:

TESS, vânătorul de planete, va fi lansat luna următoare. Transiting Exoplanet Survey Satellite reprezintă un dispozitiv cu care NASA are de gând să caute exo-planete, care ar putea găzdui viața. Acesta va fi lansat pe orbită de la Cape Canaveral, Florida, pe 16 aprilie, și va continua munca începută de Kepler Space Telescope, care va rămâne în curând fără combustibil.

Kepler, care a descoperit până acum peste 4500 de planete și exoplanete, a fost ridicat pe orbită în anul 2009. Din păcate, a avut o problemă mecanică în anul 2013 și a fost nevoit să își schimbe oarecum misiunea. De atunci, cercetătorii au aflat mai multe detalii despre evoluția stelelor, despre supernove și, nu în ultimul rând, despre găurile negre.

Acest telescop va fi curând abandonat în cosmos și va orbita în jurul soarelui, fiind incapabil de a se mai apropia vreodată de Terra mai mult decât este în prezent distanţa până la Lună.

TESS va folosi combustibilul pentru a ajunge pe orbită și misiunea lui va dura 2 ani. Acest satelit va acoperi o suprafață de 400 de ori mai mare decât Kepler și va studia 200 de mii de stele apropiate.

Satelitul va identifica planetele prin metoda tranzitului, adică va observa scăderi de intensitate a luminii stelelor, în timp ce planetele trec prin fața lor.