Reguli mai stricte pentru administratorii magazinelor online

Embed:

Reguli mai stricte pentru administratorii magazinelor online. Aceştia vor fi obligați să păstreze în taină orice informaţie cu caracter personal referitoare la clienții lor. Totodată, este interzisă schimbarea preţului produsului după efectuarea comenzii. Sunt doar câteva dintre modificările legii privind comerțul electronic, care au apărut în monitorul oficial. Potrivit autorilor, acestea vor proteja, întâi de toate, interesele consumatorilor. Legea a fost adaptată în baza directivelor Uniunii Europene.

"Vine să confirme imediat recepționarea comenzii. Este un beneficiu pentru consumator deoarece odată cu confirmarea recepționării comenzii agentul economic nu mai poate modifica prețul", a menţionat inspectorul, Agenția pentru Protecția Consumatorilor, Nicolae Olărașu.

Furnizorii de servicii vor fi obligaţi să respecte cu stricteţe regimul de confidenţialitate. 

"Obligațiunea de a nu distribui sau difuza fără acordul consumatorului date cu caracter personal. Știm că de obicei foarte mulți agenți economici împrumută datele cu caracter personal mail, telefon pentru a fi propuse ulterior alte oferte comerciale", a comunicat inspectorul, Agenția pentru Protecția Consumatorilor, Nicolae Olărașu.

Cei care administrează magazinele online consideră că noile modificări vor contribui la sporirea încrederii clienţilor în comerţul electronic. 

"Consumatorii au o reticență, o neîncredere în comerțul online și eu cred că prevederile care sunt acum ar putea să ajute să crească încrederea în magazinele online. Noi arătăm că avem contracte cu bănci, faptul că noi nu ținem datele cardului pe serverele proprii", a afirmat directorul magazinului online, Ion Bargan.

Mulţi oameni nu cumpără din magazine online deoarece au temeri că produsul achiziţionat ar putea fi cu defecte. 

"Mai puțin aș avea încrederea în aceste site-uri pentru că în realitate poți să verifici ceea ce poți să cumperi și poate să vină cumva stricat".

"Majoritatea cazurilor când procuri ceva de pe internet vine nu mărimea ta sau calitatea nu este bună. De aceea e cam problematic să comanzi ceva pe internet".

Alții spun că înainte de a face o cumpărătură, se asigură de reputaţia bună a vânzătorului.  

"Am cumpărat telefon, huse, căști. Calitatea și livrarea produsului a fost bună. Până a mă înregistra am verificat site-ul prin diferite mijloace".

Noile modificări vor intra în vigoare în luna mai a anului curent. Potriviti reprezentanților Agenției pentru Protecția Consumatorilor, instituția recepționează zilnic plângeri privind comerțul electronic. Majoritatea țin de calitatea produselor sau majorarea prețului ulterior recepționării comenzii. 

Lasă un comentariu